יום שישי, 29 בינואר 2010

גן פפה נוסד לפני 10 שנים על ידי. ענת יליזרוב.

פתחתי את הגן מפני שהייתה לי ועדיין יש ציפיה לגן שיתן לילדים ערכים שנראה לי שחסרים או שעם השנים נעלמו.
חלמתי על גן כמו שזכרתי שהיה לי... עם שירים שהגננת שרה ולא רק שירים מדיסק...
בלי טלויזיה.
עם המון משחקים.. ימי הולדת פשוטים שכילדה כל כך התרגשתי לפניהם... וביום הולדת מרוב התרגשות שכחתי מה צריך לעשות... עם המון סיפורים ואהבה...

יש לי זכרונות מאוד טובים מהגננת ציפורה - היא הייתה ונשארה גם היום 40 שנה אחרי דמות חינוכית אוהבת שתלמד אותי, תחבק אותי כשאגיע בבוקר לגן. תעזור לי כשיהיה לי קשה...

וכשנכנסתי לגנים בחיפוש אחר גן ילדים לביתי - לא מצאתי יותר את הפינה הזאת...

ואז החלטתי שאפתח משהו משלי עם החלום שלי ואיך שאני חושבת שהדברים צריכים להיות...

וההרפתקאה הגדולה של חיי התחילה...

למצוא את המקום. שיהיו בו ילדים. מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. איך מגייסים עובדים? מה אני רוצה ללמד את הילדים? איך מתנהלים מול ההורים? וווואאאאוווו כמה חוויות ....

חלקן היו מעשירות, טובות, חברותיות.. הכרתי המון אנשים חדשים.
וחלקן היו פחות טובות. פחות מעשירות שהשאירו בי גם צלקות פה ושם...

אבל היום במבט לאחור, עם כל הניסיון, הידע, הילדים שגדלו אצלי, ילדים שיצאו לגן חובה, לבית הספר שהם מצליחים! להסתכל עליהם ולהיות גאה שהם היו חלק מחיי בתקופה כל כך משמעותית בחיים שלי ושלהם - זה שווה הכל!!

שווה את כל הכשלונות הקטנים. הרגעים המתסכלים. האחריות הבילתי נגמרת. הפגיעות שהיו בדרך... הכל היה שווה.

אני מסתכלת עליהם אז והיום ויודעת שהם ורק הם חשובים!!! שכל הורה ששם אצלי את הילדים שלו והלכנו ביחד כברת דרך.. כל אדם שפגשתי בדרך. למדתי ממנו. החכמתי. התבגרתי.

הכל היה שווה. והנה אני פה. ממשיכה בדרכי דרך כל המחסומים ורואה אותם גדלים ומתפתחים מול עיני. רואה את האחים שלהם שמגיעים גם הם ויודעת שלמרות הכל כשאתה מתמיד. יודע מה אתה עושה. מתפתח. לומד. מתבגר. יש תוצאות וזה הכי כיף בעולם!!

בהמשך אצרף גם תמונות.. של ילדים ומכל השנים... של איך התפתחנו ולאן הגענו...

אז עד הפעם הבאה...
שיהיה רק טוב
ענת יליזרוב

11 תגובות:

  1. ענתי,
    כאמא בגן כבר 6 שנים - עם איל שבגן מגיל 10 חודשים, שהיום כבר בן 6 ורותם שבגן מגיל חצי שנה והיום כבר בת שלוש וחצי והשלישי בדרך...- מודה לך על ההחלטה שעשית לפני 10 שנים כי בזכותך ובזכות החלטה זו הילדים שלנו גדלים בסביבה יציבה, נעימה ומעצימה אותם ואותנו וזה בא לידי ביטי בכל אספקט של חיינו. כל הכבוד לך!

    הדס

    השבמחק
  2. הדסי היקרה
    תרשי לי להגיב דווקא כאן בצורה פומבית ולהגיד לך שבכל פעם מחדש את מרגשת אותי.
    תודה על התמיכה ועל האהבה בגלל אנשים כמוך וילדים כמו ילדיך שווה לספוג את השאר... הם פשוט הופכים ללא רלוונטיים לעומת האהבה והתמיכה ממך ומעוד רבים כמוך.

    ענת

    השבמחק
  3. ענת המדהימה!
    איזה קטע!!
    אותה ציפורה הייתה גם הגננת שלי!! ברח' דרור...
    עכשיו אני מבין מאיפה את מוכרת לי (:
    וזה נותן לי עוד הסבר לחיבור שיש לי לגן פפה:
    אותה הרגשת ביטחון שהייתה לי אצל ציפורה 1972
    אותה סביבה שפוייה מלאת חום ואהבה
    שמכוונת כולה לתת לילדים את האפשרות לצמוח להיות אנשים מאושרים, שלמים שיכולים להתמודד עם החיים בכייף.
    איזה קטע!!
    שלושת הבנות שלי מקבלות דרכך משהו מציפורה שלי...
    ובנוסף הן מקבלות כל יום את הטוב שאת וכל הצוות המדהים של גן פפה מעניק להן!!

    עוד הזדמנות להגיד תודה ולהביע את הערכתי העצומה!
    נשיקות
    שי

    השבמחק
  4. ענת יקירתי
    בתי למדה אצלך ואני מודה שכשעברנו דירה שום גן אחר לא נתן לילדה את מה שאת נתת לה.
    רציתי להגיד כל הכבוד לך!!!

    השבמחק
  5. בכל המדובר בהוראה לגיל הרך חייבים להיות מקצועיים ורציניים. לתת לילד הרגשה טובה וחמה, ועם זאת להיות דמות מחנכת ומשפיעה.
    נשמע שעשית עבודה נפלאה!

    השבמחק
  6. אבא של עמית:
    אצלנו בחברה צריכים מנהלים טובים אז אם אי פעם תחליטי לעשות הסבה נראה לי שתשתלבי טוב מאד אצלנו.
    אהבתי לקרוא את מה שכתוב למעלה אנשים עם חזון ראויים להערכה.

    השבמחק
  7. ענת וכל צוות גן פפה.
    רצינו להודות לכם ולהגיד לכם שוב! שהבחירה בגן פפה עבור ילידנו הייתה הבחירה הטובה ביותר שיכולנו לעשות!
    תודה רבה לכם על הכל.
    אוהבים אתכם.
    ההורים...

    השבמחק
  8. ענת היקרה,
    הגן המדהים שאת מנהלת זהו המקום הכי טוב שעבדתי בו בחיי, המקום הכי שפוי ומלא חיים.
    אין עוד גן כזה בשום מקום, אני אומרת זאת בבטחון מלא כי אין עוד אנשים כמוך שייתנו את כל כולם למען הילדים, ההורים והעובדים בכל זמן נתון.
    אני כבר הרבה זמן לא שם ,
    אך כל מה שלמדתי ממך ילווה אותי כל החיים.
    אוהבת ומעריכה אותך.

    השבמחק
  9. מנסה להתקשר כבר כמה ימים.. אין מענה):

    השבמחק
    תשובות
    1. לאיזה טלפון אתה מנסה להתקשר?
      אם תשאיר מספר אחזור אליך בשמחה
      ענת

      מחק
  10. ענת שלום,
    שמענו דברים מאוד טובים על הגן ואנו שוקלים לרשום את הקטנה. יחד עם זה אנחנו מאוד מוטרדים מהורים שלא מחסנים את ילדייהם ומהווים סכנה לשאר הילדים. יש לכם כאלה? אתם בודקים חיסונים?
    תודה
    עמיר

    השבמחק